محمد موسوی: فقط سر والیبالیست‌ها بریده نشود

محمد موسوی: فقط سر والیبالیست‌ها بریده نشود

سید محمد موسوی اظهار کرد: حاشیه‌های بوجود آمده در دیدار تیم‌های کاله و متین ورامین نشان می‌دهد که برنامه‌های کمیته انضباطی برای برخورد با بداخلاقی‌ها ثمری نداشته است. به بازیکنی به نام سعید معروف به عنوان کاپیتان تیم ملی والیبال در آمل توهین می‌شود که خودش یکسال کاله را قهرمان لیگ برتر والیبال کرده است. از ابتدای بازی فحاشی به این بازیکن شروع می‌شود. شاید خیلی مهم نباشد که دست روی نیکلوف یا شاهین بگذارند. تماشاگران از دقیقه اول بازی روی بازیکن تاثیر گذار تیم حریف دست می‌گذارند و به او فحش‌های رکیک می‌دهند. حتی در قالب شعر به معروف فحاشی می‌کردند!

 

وی یادآور شد: من سال قبل هم در تیم کاله بودم و چنین مسائلی خیلی کم رخ می‌داد. حتی وقتی تماشاگران می‌خواستند عیله تیم حریف الفاظی به کار ببرند خود ما که بازیکن آن تیم بودیم می‌خواستیم که به تیم حریف توهین نشود. در این بازی توهین‌های وحشتناکی سعید معروف را هدف می‌گرفت. وقتی کل سالن یک شعر توهین آمیز را علیه سعید معروف می‌خوانند نشان می‌دهد که چنین مسائلی اتفاقی روی نداده است!

 

سرعتی زن تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: خیلی‌ها توجیه می‌کنند که حاشیه‌های والیبال از داخل زمین شروع می‌شود. سوال من این است که مگر بازیکن بدبخت در ثانیه اول مسابقه چه گناهی مرتکب شده است. وقتی از همان شروع بازی و حتی پیش از ورود بازیکنان فحش‌های ناموسی و رکیک به بازیکنان تیم حریف می‌دهند نباید گفت حاشیه‌ها از زمین به سکوها منتقل می‌شود. بی تعارف بگویم که این مسائل در سالن های ما رسم شده است! اصلا ما اگر در سالن‌ها فحش نخوریم تعجب می‌کنیم! چندی پیش به شهر تبریز رفتیم و آن‌جا خیلی خوب بازی کردیم. خود من چند اسپک زدم. تماشاگران میزبان برای من دست زدند. باورمان نمی‌شد. خوب این رفتار قابل تقدیر است. اینکه تماشاگران بخواهند با فحاشی و پرتاب اشیا داخل زمین و تهدید بازیکنان حریف، بازی را ببرند که والیبال نمی‌شود. این ورزشی دیگر است.

 

محمد موسوی تاکید کرد: سال گذشته هم همین فشارها روی بازیکنان بود. فدراسیون هم سرآخر بازیکن را جریمه می‌کرد. بازیکن هم یک انسان است. به هر حال هر آدمی یک آستانه تحملی دارد. ممکن است که عصبانی شود. قبول دارم بازیکن حرفه‌ای نباید رفتار اشتباهی را مرتکب شود اما فدراسیون فقط بازیکنان را جریمه می‌کند. اما نهایت جریمه برای یک باشگاه این است که یک بازی بدون تماشاگر باشد. بازیکن آنقدر فشار را تحمل کند و فحش بخورد و آخر سر هم جریمه شود بعد تماشاگری که این همه توهین کرده است فقط یک بازی محروم شود. آیا این عادلانه است؟ خیلی‌ها حساب می‌کنند بازی بعدی فلان تیم راحت است نیازی به حضور تماشاگر نیست پس بگذار در بازی اول حریف را بیچاره کنیم اگر هم محروم شدیم، اشکال ندارد بازی بعدی زیاد مهم نیست.

                          3-1505.jpg

ملی پوش تیم والیبال متین ورامین گفت: این موضوع دیگر در ورزشگاه‌ها باب شده است. بسیاری از خانواده‌ها از این وضعیت ابراز ناراحتی می‌کنند. چرا باید فضای سالن‌های والیبال ما به سمتی برود که خانم ها نتوانند در آن حاضر شوند. خانواده ها چه تقصیری دارند که سالن های والیبال هم مثل ورزشگاه های فوتبال شده است. باید این موضوع دو طرفه باشد. به نظرم کمترین برخورد کمیته انضباطی با تیمی که چنین بدرفتاری‌هایی را انجام می دهد کسر امتیاز است. نمی‌دانم چنین مواردی در آیین‌نامه مسابقات هست یا نیست اما حداقل برای سال‌های آینده از تیمی که یکصدا فحاشی می کند امتیاز کسر کنند. نباید همه چیز سر بازیکن خراب شود. فدراسیون باید منصفانه با این مسائل برخورد کند. فقط سر بازیکن بریده نشود.

 

موسوی در پایان گفت: اگر قرار است با بداخلاقی‌ها برخورد کنند منصف باشند. من اصلا نمی‌خواهم موردی درباره بازی متین و کاله حرف بزنم. سال قبل در ورامین هم چنین حاشیه هایی وجود داشت. باید با این موضوع به صورت کلی برخورد شود. ما دوست نداریم سالن های والیبال محیط غیر اخلاقی شود. باید فضای این ورزش مدیریت شود. احترام بازیکنان به ویژه ملی پوشان رعایت شود. اگر هم تماشاگرانی مثل تبریز رفتار پسندیده این ارائه می‌کنند از آنها تقدیر شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : غزل | سه شنبه 12 آذر 1392 - 14:19 |